Zarządzenie nr 195/06
Wójta Gminy Mieścisko
z dnia 17 maja 2006r.
w sprawie zmian do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Mieścisko
Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz. 1591ze zmianami) Wójt Gminy Mieścisko wprowadza zmiany do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Mieścisko
§ 1
1. Paragraf 7 Regulaminu Organizacyjnego otrzymuje następujące brzmienie:
„W skład Urzędu wchodzą następujące referaty i stanowiska pracy:
- Referat Organizacyjny i Spraw Obywatelskich:
- Sekretarz Gminy
- Sekretariat
- Stanowisko ds. Obsługi Organów Gminy
- Stanowisko ds. Organizacyjnych i Promocji Gminy
- Stanowisko ds. Obywatelskich, Pełnomocnik d/s Ochrony Informacji Niejawnych
- Stanowisko ds. Kadr 1 etatu
- Stanowisko ds. Informatycznych, Kierownik Kancelarii Tajnej
- Robotnik gospodarczy 2x 1 etatu
- Kierowcy autobusów 2 3 etatu
- Referat Gospodarki Finansowej:
- Skarbnik Gminy
- Stanowisko ds. Księgowości Budżetowej
- Stanowisko ds. Księgowości Budżetowej
- Stanowisko ds. Księgowości Budżetowej /analityka/
- Stanowisko ds. Wymiaru Podatku i Opłat
- Stanowisko ds. Księgowości Podatkowej
- Referat Infrastruktury Komunalnej:
- Kierownik Referatu
- Stanowisko ds. Zasobów Komunalnych
- Stanowisko ds. Ochrony Środowiska i Rolnictwa
- Stanowisko ds. Budownictwa i Gospodarki Przestrzennej
- Stanowisko ds. Dodatków Mieszkaniowych, Wojskowych i Obrony Cywilnej
- Urząd Stanu Cywilnego:
- Zastępca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego
- Samodzielne Stanowisko ds. Oświaty, Kultury Fizycznej i Turystyki
- Radca Prawny
- Gminne Centrum Informacji z Klubem Pracy:
- Stanowisko ds. prowadzenia GCI z KP 1 1 etatu.”
2. Paragraf 31 otrzymuje następujące brzmienie:
„ Komórki Organizacyjne Urzędu przy znakowaniu akt używają następujących symboli:
1. Referat Organizacyjny i Spraw Obywatelskich:
1) w zakresie spraw organizacyjnych Or
2) w zakresie spraw obywatelskich SO
3) w zakresie działalności gospodarczej DG
4) w zakresie działalności Rady Gminy RG
5) w zakresie spraw informatycznych INF
2. Urząd Stanu Cywilnego USC
3. Referat Gospodarki Finansowej Fn
4. Referat Infrastruktury Komunalnej:
1) w zakresie ochrony środowiska i rolnictwa OSR
2) w zakresie gospodarki nieruchomościami GN
3) w zakresie spraw lokalowych SL
4) w zakresie architektury i planowania przestrzennego APP
5) w zakresie obrony cywilnej OC
5. Samodzielne Stanowisko ds. Oświaty, Kultury Fizycznej i Turystyki OST”
§ 2
1. W § 23 dodaje się punkt VII i VIII o następującym brzmieniu:
„VII W zakresie informatycznym należą :
- administrowanie:
O serwerem WWW,
O dostępem do Internetu,
O strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej,
O poczty internetowej,
- dokonywanie zakupów programów komputerowych i ich wdrażanie,
- wybór najkorzystniejszej oferty założenia sieci kablowej w Urzędzie, nadzorowanie przy jej zakładaniu oraz późniejsze administrowanie,
- wybór najkorzystniejszej oferty programu elektronicznego obiegu dokumentów, nadzór przy wdrażaniu oraz przy jego eksploatacji,
- doprowadzenie do prawidłowego funkcjonowania podpisu elektronicznego w Urzędzie,
- kontrolowanie funkcjonowania i przydatności programów komputerowych oraz ich aktualizowanie,
- nadzorowanie nad zakupem materiałów eksploatacyjnych do drukarek komputerowych,
- dbanie o sprawność sprzętu komputerowego i drukarek komputerowych,
- dokonywanie zakupu nowego sprzętu komputerowego i drukarek komputerowych.
- planowanie wszelkich zakupów zarówno sprzętu, jak i programów komputerowych do projektu budżetu,
- uzgadnianie zakupów sprzętu komputerowego z Referatem Finansowym,
- terminowe nadawanie, zmiana i kontrola nad hasłami dostępu w systemie informatycznym,
- nadzór nad terminową i prawidłową archiwizacją przetwarzanych danych w systemie informatycznym,
- pełnienie funkcji Administratora Bezpieczeństwa Informacji zgodnie z zapisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych oraz przepisami wykonawczymi,
VII w zakresie pożytku publicznego i wolontariatu- realizowanie zapisów ustawy o pożytku publicznym i wolontariacie w ramach zadań należących do gmin, a w szczególności:
- współpraca z organizacjami pożytku publicznego i wolontariuszami,
- przygotowywanie rocznego programu współpracy z organizacjami pożytku publicznego zgodnie z oczekiwaniami i środkami finansowymi,
- coroczne rozpisywanie i ogłaszanie konkursu ofert na realizację zadań publicznych,
- przygotowywanie materiałów do rozstrzygnięcia konkursu,
- ogłaszanie rozstrzygnięć konkursu,
- przygotowywanie umów na realizację zadań z organizacjami pożytku publicznego,
- przygotowywanie porozumień o wykonywanie świadczeń woluntarystycznych,
- wydawanie o wykonywaniu świadczeń woluntarystycznych.”
- W § 25 dodaje się punkt VI o następującym brzmieniu:
„VII. W zakresie spraw wojskowych - sprawy należące do zadań gmin regulowane ustawą o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej oraz przepisami wykonawczymi, a w szczególności dotyczące:
- współdziałania z organami wojskowymi,
- prowadzenia akcji kurierskiej,
- świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obronności kraju,
- prowadzenia rejestracji przedpoborowych oraz współdziałania w przeprowadzeniu poboru wojskowego,
- kompletowaniu i opiniowaniu podań o odroczenie zasadniczej służby wojskowej ze względu na konieczność sprawowania bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny, uznania za posiadającego na wyłącznym utrzymaniu członków rodziny i wydawanie decyzji w tych sprawach,
- reklamowania radnych od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji w czasie wojny,
- przyznawania żołnierzom i członkom ich rodzin przysługujących im zasiłków na utrzymanie rodziny,
- rejestracji zgłoszenia, zabezpieczenia i unieszkodliwiania materiałów wybuchowych i szkodliwych.”
§ 3
Załącznik Nr 1 do Regulaminu Organizacyjnego otrzymuje brzmienie zgodne z załącznikiem do niniejszego Zarządzenia.
§ 4
Wykonanie Zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy.
§ 5
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.