Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Mieścisku

zatrudni osobę

 do wykonywania specjalistycznych usług opiekuńczych

u dziecka z zaburzeniami psychicznymi – autyzm.

 

 

  1. Wymagania niezbędne zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych ( Dz. U. z 2005 r.  Nr 189 poz. 1598 ze zmianami):

 

a)      kwalifikacje do wykonywania zawodu: pracownika socjalnego, psychologa, pedagoga, logopedy, terapeuty zajęciowego, pielęgniarki, asystenta osoby niepełnosprawnej, opiekunki środowiskowej, specjalisty w zakresie rehabilitacji medycznej, fizjoterapeuty lub innego zawodu dającego wiedzę i umiejętności pozwalające świadczyć określone specjalistyczne usługi,

b)      półroczny staż w jednej z następujących jednostek: szpitalu psychiatrycznym, jednostce organizacyjnej pomocy społecznej dla osób z zaburzeniami psychicznymi, placówce terapii lub placówce oświatowej, do której uczęszczają dzieci z zaburzeniami rozwoju lub upośledzeniem umysłowym, ośrodku terapeutyczno edukacyjno- wychowawczym, zakładzie rehabilitacji, innej jednostce niż w/wym.świadczącej specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi,

c)      przeszkolenie i doświadczenie w zakresie:  

-       umiejętności kształtowania motywacji do akceptowanych przez otoczenie zachowań,

-       kształtowania nawyków celowej aktywności,

-       prowadzenia treningu zachowań społecznych.

 

W uzasadnionym przypadku specjalistyczne usługi mogą być świadczone przez osobę, która zdobywa lub podnosi wymagane kwalifikacje zawodowe określone wyżej, posiada co najmniej roczny staż pracy w jednostkach wymienionych w pkt. 1b i ma zapewnioną możliwość konsultacji z osobami świadczącymi specjalistyczne usługi, posiadającymi wymagane kwalifikacje.

 

  1. Zakres wykonywanych zadań:

-       uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia, w tym zwłaszcza: kształtowanie umiejętności zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności społecznego funkcjonowania, motywowanie do aktywności, leczenia i rehabilitacji, prowadzenie treningów umiejętności samoobsługi umiejętności społecznych oraz wspieranie, także w formie asystowania w codziennych czynnościach życiowych , w szczególności takich jak:

a)      samoobsługa, zwłaszcza wykonywanie czynności gospodarczych i porządkowych, w tym umiejętność utrzymania i prowadzenia domu,

b)      dbałość o higienę i wygląd,

c)      utrzymywanie kontaktów z domownikami, rówieśnikami, w miejscu nauki i pracy oraz ze społecznością lokalną,

d)      wspólne organizowanie i spędzanie czasu wolnego,

e)      korzystanie z usług różnych instytucji.

 

3.   Wymagane dokumenty:

-       życiorys ( CV),

-       list motywacyjny,

-       dokumenty potwierdzające wymagane kwalifikacje i umiejętności.

 

Wymagane dokumenty należy składać osobiście w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Mieścisku p. nr 2 lub pocztą na adres:

Ośrodek Pomocy Społecznej

Plac Powstańców Wlkp. 13

62-290 Mieścisko

W terminie: do dnia 31 października 2007 r.

 

 

Mieścisko, dnia 1 października 2007 r.