Zarządzenie Nr 69/2012

Wójta Gminy Mieścisko

z dnia 8 października 2012r.

 

w sprawie: utworzenia, aktualizowania oraz wykorzystania bazy danych o organizacjach pozarządowych pod nazwą „Mapa aktywności organizacji pozarządowych działających na terenie Gminy Mieścisko”.

 

Na podstawie art. 33 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 ze zmianami)

 

§1

Tworzy się bazę danych o organizacjach pozarządowych pod nazwą „Mapa aktywności organizacji pozarządowych działających na terenie Gminy Mieścisko” zwanych dalej „Mapą aktywności  organizacji pozarządowych”.

 

§2

1. „Mapa aktywności organizacji pozarządowych” stanowi zestaw informacji o działających na terenie Gminy Mieścisko i współpracujących lub zainteresowanych współpracą w dowolnej formie z gminą organizacjach pozarządowych, w rozumieniu przepisów art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. 2010r., Nr 234, poz.1536 ze zm.), zwanych dalej „organizacjami”.

2. „Mapa aktywności organizacji pozarządowych” zawiera:

·      pełną nazwę organizacji,

·      adres siedziby i do korespondencji,

·      kontakt telefoniczny,

·      status prawny organizacji,

·      numer wpisu w Krajowym Rejestrze Sądowym lub Rejestrze Stowarzyszeń działających na terenie Powiatu Wągrowieckiego,

·      imiona i nazwiska osób uprawnionych do reprezentowania organizacji,

·      informację o zakresie statutowych działań organizacji,

·      informację o osiągnięciach i ciekawych inicjatywach organizacji,

·      datę aktualizacji danych,

3. „Mapę aktywności organizacji pozarządowych” prowadzi upoważniony pracownik Urzędu Gminy Mieścisko w celu systematycznego dostarczania aktualnej informacji  mieszkańcom, organizacjom
i innym zainteresowanym działalnością organizacji pozarządowych.

4. „Mapa aktywności organizacji pozarządowych” jest prowadzona na podstawie danych dostarczanych przez poszczególne organizacje.

5. „Mapa aktywności organizacji pozarządowych” jest jawna i prezentowana na stronie internetowej Urzędu Gminy Mieścisko oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Mieścisko.

 

§3

Wprowadza się procedurę aktualizacji „Mapy aktywności organizacji pozarządowych” w brzmieniu załącznika nr 1 do niniejszego zarządzenia.

 

§4

Wprowadza się procedurę informowania i konsultacji z wykorzystaniem danych zawartych w „Mapie aktywności organizacji pozarządowych” w brzmieniu załącznika nr 2 do niniejszego zarządzenia.

 

§5

Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarz Gminy Mieścisko.

 

§6

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Z up. Wójta

/-/Alicja Kędracka

Sekretarz Gminy

 

Załącznik nr 1

 do Zarządzenia Nr 69/2012

Wójta Gminy Mieścisko

z dnia 8 października 2012r.

 

Procedura aktualizacji „Mapy aktywności organizacji pozarządowych”

działających na terenie Gminy Mieścisko

 

 

§1

1. Celem wprowadzenia procedury aktualizacji jest dostarczenie aktualnej informacji mieszkańcom, organizacjom i innym zainteresowanym działalnością organizacji.

2. Aktualizacja „Mapy aktywności organizacji pozarządowych” polega na:

- zmianie danych o organizacji umieszczonej w bazie danych,

- dopisaniu lub wykreśleniu danej organizacji.

 

§2

1. W celu aktualizacji danych do 30 kwietnia każdego roku wyznaczony pracownik Urzędu wysyła do wszystkich organizacji umieszczonych na „Mapie aktywności organizacji pozarządowych”  ankiety
z prośbą o podanie zwrotnej informacji o ewentualnych zmianach (wzór ankiety stanowi załącznik nr 1 do zarządzenia).

2. W przypadku zakończenia działalności organizacji należy wykreślić ją z: Mapy aktywności organizacji pozarządowych”.

3. Powyższe działania powinny być zakończone do 30 czerwca każdego roku.

 

§3

Aktualizacja danych na wniosek organizacji:

1. Na pisemny wniosek organizacji umieszczonej na „Mapie aktywności organizacji pozarządowych” istnieje, w każdym czasie, możliwość zmiany danych w tej organizacji.

2. Na wniosek organizacji nie umieszczonej na „Mapie aktywności organizacji pozarządowych” istnieje, w każdym czasie, możliwość dopisania tej organizacji do wykazu. W tym celu przesyła się na jej adres Ankietę z prośba o jej wypełnienie.

3. Aktualizacja „Mapy aktywności organizacji pozarządowych” na wniosek organizacji dokonywana jest nie później niż 30 dni od dnia złożenia przez organizację wniosku o jej dopisanie, wykreślenie lub dokonanie zmian w bazie danych.

 

§4

1. Po dokonaniu procedury aktualizacji danych w organizacjach, pracownik odpowiedzialny za aktualizację „Mapy aktywności organizacji pozarządowych” przedstawia ją Wójtowi do zatwierdzenia.

2. Po zatwierdzeniu aktualnej wersji „Mapa aktywności organizacji pozarządowych” zostaje umieszczenia na stronie internetowej Urzędu Gminy Mieścisko oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Mieścisko.

 

Z up. Wójta

/-/Alicja Kędracka

Sekretarz Gminy