OGŁOSZENIE O KONKURSIE

 

Gmina Mieścisko

ogłasza konkurs na kandydata na stanowisko

dyrektora Szkoły  Podstawowej im. Stefana Czarnieckiego

w Mieścisku.

 

I. Do konkursu może przystąpić osoba, która spełnia następujące wymagania:

 1. jest nauczycielem mianowanym lub dyplomowanym

a)      ukończyła studia wyższe magisterskie i posiada przygotowanie pedagogiczne oraz    

kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w danej szkole bądź ukończyła studia     wyższe zawodowe z przygotowaniem pedagogicznym lub ukończyła kolegium nauczycielskie albo nauczycielskie kolegium języków obcych oraz posiada kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w danej szkole;

b)      ukończyła studia wyższe lub studia podyplomowe z zakresy zarządzania albo kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania oświatą, prowadzony zgodnie z przepisami w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli;

c)      posiada co najmniej pięcioletni staż pracy pedagogicznej na stanowisku nauczyciela lub pięcioletni staż pracy dydaktycznej na stanowisku nauczyciela akademickiego;

d)      w okresie 5 lat bezpośrednio przed powierzeniem stanowiska dyrektora uzyskała co najmniej dobrą ocenę pracy w szkole, a w przypadku nauczyciela akademickiego - pozytywną ocenę pracy w okresie ostatnich 4 lat pracy w szkole wyższej, jeżeli stanowisko dyrektora obejmuje bezpośrednio po ustaniu zatrudnienia w szkole wyższej, albo w okresie roku bezpośrednio przed przystąpieniem do konkursu na stanowisko dyrektora uzyskała pozytywną ocenę dorobku zawodowego;

e)      posiada zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym;

f)        nie była karana karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982r - Karta Nauczyciela (Dz. U. Z 2003r. Nr 118, poz. 1112 i
Nr 137, poz. 1304), oraz nie toczy się przeciwko niej postępowanie dyscyplinarne;

g)      nie była karana za przestępstwo popełnione umyślnie oraz nie toczy się przeciwko postępowanie karne;

h)      nie była karana zakazem pełnienia funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art. 147 ust. 1 pkt 4 ustawa z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych (Dz. U. Z 2003r. Nr 15, poz. 148, ze zmianami);

2) jest nauczycielem mianowanym lub dyplomowanym zatrudnionym na stanowisku  

    wymagającym kwalifikacji pedagogicznych w urzędzie organu administracji rządowej,  

    kuratorium oświaty, Centrum Edukacji Artystycznej, Centrum Komisji Egzaminacyjnej   

   okręgowej komisji egzaminacyjnej bądź nauczycielem mianowanym lub dyplomowanym,

   urlopowanym lub zwolnionym z obowiązku świadczenia pracy na podstawie przepisów  

   Ustawy z dnia 23 maja 1991r. o związkach zawodowych (Dz. U. Z 2001r. nr 79, poz. 854 

   ze zmianami) spełniającym  określone wyżej wymogi, z wyjątkiem wymogu posiadania co

   najmniej dobrej oceny pracy albo pozytywnej oceny dorobku zawodowego

 

II.  Oferty osób przystępujących do konkursu powinny zawierać:

1.      Uzasadnienie przystąpienia do konkursu wraz z koncepcją funkcjonowania i rozwoju 

       szkoły;

2.      Życiorys z opisem przebiegu pracy zawodowej, zwierający w szczególności informację o stażu pracy pedagogicznej - w przypadku nauczyciela lub stażu pracy dydaktycznej - w przypadku nauczyciela akademickiego;

3.      Akt nadania stopnia nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego oraz dokumenty potwierdzające posiadanie wymaganego wykształcenia;

4.      Dyplom ukończenia szkół wyższych oraz dokumenty potwierdzające posiadanie wymaganego stażu pracy, wykształcenia i przygotowania zawodowego - w przypadku osoby nie będącej nauczycielem;

5.      Dyplom ukończenia studiów wyższych lub studiów podyplomowych z zakresu zarządzania oświatą;

6.      Ocenę pracy o której mowa w §1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i

Sportu z dnia 6 maja 2003r. w sprawie wymagań jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w poszczególnych typach szkół i placówek;

7.      Świadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonania prac na stanowisku kierowniczym;

8.      Oświadczenie, że kandydat nie był karany karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982r. - Karta Nauczyciela (Dz. U. Z 2003r. Nr 118, poz. 1112 i Nr 137, poz. 1304), oraz nie toczy się przeciwko niemu postępowanie dyscyplinarne;

9.      Oświadczenie że kandydat nie był karany za przestępstwo popełnione umyślnie oraz nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne

10.  Oświadczenie że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem ośrodkami publicznymi, o których mowa w art. 147 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych (Dz. U. Z 203r. Nr 15, poz. 148, Nr 45, poz. 391, Nr 65, poz. 594, Nr 96, poz. 874 i nr 166, poz. 1611);

11.  Oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych o osobowych (Dz. U. Z 2002r. Nr 101, poz. 929 i Nr 153, poz.  1271) w celach przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora.

3. Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z podanym adresem zwrotnym i dopiskiem  

   "Konkurs" w terminie do 31.03.2006 r. na adres:

     Urząd Gminy w Mieścisku, Pl. Powstańców Wlkp. 13, 62-290 Mieścisko.

     Konkurs przeprowadzi komisja  konkursowa powołana przez Wójta Gminy Mieścisko.

     O terminie i miejscu przeprowadzenia postępowania konkursowego kandydaci zostaną   

     powiadomieni indywidualnie.

 

 

Wójt Gminy Mieścisko

 

/ Andrzej Banaszyński /