Ogłoszenie o zamówieniu

 

Usługi

 

Podstawa prawna:

 

Dyrektywa 2014/24/UE

 

Sekcja I: Instytucja zamawiająca

 

I.1)          Nazwa i adresy

 

Oficjalna nazwa: Gmina Mieścisko

 

Krajowy numer identyfikacyjny: 572140590

 

Adres pocztowy: Plac Powstańców Wlkp. 13

 

Miejscowość: Mieścisko

 

Kod NUTS: PL411 Pilski

 

Kod pocztowy: 62-290

 

Państwo: Polska

 

Osoba do kontaktów: Kamil Kubikowski

 

E-mail: ug@miescisko.nowoczesnagmina.pl

 

Tel.: +48 614298010

 

Faks: +48 614278088

 

Adresy internetowe:

 

Główny adres: http://www.miescisko.nowoczesnagmina.pl/

 

I.2)          Informacja o zamówieniu wspólnym

 

I.3)          Komunikacja

 

Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem: https://miescisko.bip.net.pl/?c=1120

 

Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej

 

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać drogą elektroniczną za pośrednictwem: https://miniportal.uzp.gov.pl/

I.4)          Rodzaj instytucji zamawiającej

 

Organ władzy regionalnej lub lokalnej

 

I.5)          Główny przedmiot działalności

 

Ogólne usługi publiczne

 

Sekcja II: Przedmiot

 

II.1)         Wielkość lub zakres zamówienia

 

II.1.1)      Nazwa:

 

ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH Z TERENU GMINY MIEŚCISKO W OKRESIE OD 1 WRZEŚNIA 2020 ROKU DO 31 GRUDNIA 2021 ROKU Numer referencyjny: ZBR.271.5.2020

 

II.1.2)      Główny kod CPV

 

90511000 Usługi wywozu odpadów

 

II.1.3)      Rodzaj zamówienia

 

Usługi

 

II.1.4)      Krótki opis:


2 / 7

 

 

 

 

 

Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Mieścisko w okresie od 1 września 2020 oku do 31 grudnia 2021 roku.

 

II.1.5)      Szacunkowa całkowita wartość

 

II.1.6)      Informacje o częściach

 

To zamówienie podzielone jest na części: nie

 

II.2)         Opis

 

II.2.1)      Nazwa:

 

II.2.2)      Dodatkowy kod lub kody CPV

 

90511000 Usługi wywozu odpadów

 

90512000 Usługi transportu odpadów

 

90513100 Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych

 

90514000 Usługi recyklingu odpadów

 

II.2.3)      Miejsce świadczenia usług

 

Kod NUTS: PL411 Pilski

 

Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:

 

Teren gminy Mieścisko

 

II.2.4)      Opis zamówienia:

 

Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne i nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe z terenu gminy Mieścisko oraz odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z Punku Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych zlokalizowanego w Popowie Kościelnym w okresie od 1 września 2020 roku do 31 grudnia 2021 roku.

II.2.5)      Kryteria udzielenia zamówienia

 

Kryteria określone poniżej

 

Kryterium jakości - Nazwa: Ilość pojazdów wyprodukowanych po roku 2011 i później planowanych do realizacji

 

zamówienia / Waga: 40%

 

Cena - Waga: 60%

 

II.2.6)      Szacunkowa wartość

 

II.2.7)      Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów Początek: 01/09/2020

 

Koniec: 31/12/2021

 

Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie

 

II.2.10)      Informacje o ofertach wariantowych

 

Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie

 

II.2.11)      Informacje o opcjach

 

Opcje: nie

 

II.2.12)      Informacje na temat katalogów elektronicznych

 

Oferty należy składać w postaci katalogów elektronicznych lub muszą zawierać katalog elektroniczny

 

II.2.13)      Informacje o funduszach Unii Europejskiej

 

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

 

II.2.14)      Informacje dodatkowe


III.1.2)

III.1.3)

III.1)

III.1.1)

3 / 7

 

 

 

 

 

1.  Zamawiający wymaga wniesienia wadium - szczegóły w SIWZ

 

2.  Zamawiający dopuszcza udzielenie zamówień uzupełniających - szczegóły w SIWZ

 

3.  Postępowanie prowadzone jest z zastosowaniem procedury o której mowa w art. 24aa ustawy Pzp.

 

Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

 

Warunki udziału

 

Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego

 

Wykaz i krótki opis warunków:

 

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej:

 

a)  posiadają zaświadczenie wydane przez Wójta Gminy Mieścisko o dokonaniu wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych będących przedmiotem niniejszego postępowania, o którym mowa w art. 9b ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U z 2019 r. poz. 2010). Kody odpadów będących przedmiotem zamówienia określono w ZAŁĄCZNIKU NR 5 DO SIWZ.

 

b)  posiadają zezwolenie na zbieranie odpadów wydane na podstawie art. 41 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach – zezwalające na zbieranie co najmniej takich odpadów jak wskazano w ZAŁĄCZNIKU NR 5 DO SIWZ.

c)  posiadają wpis do rejestru, o którym mowa w art. 49 ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. w zakresie transportu odpadów – zezwalające na transport co najmniej takich odpadów jak wskazano w ZAŁĄCZNIKU NR 5 DO SIWZ.

Sytuacja ekonomiczna i finansowa Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

 

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące sytuacji ekonomicznej lub finansowej- w celu potwierdzenia spełnienia niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć na żądanie Zamawiającego:

 

a)  dokumenty potwierdzające, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 2 000 000,00 zł.

b)   informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy w wysokości minimum 150 000,00 zł wystawione nie wcześniej niż na 1 miesiąc przed dniem składania ofert.

 

Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej- w celu potwierdzenia spełnienia niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć na żądanie Zamawiającego dokumenty potwierdzające, że Wykonawca:

 

a)   Posiada: minimum 2 pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych gromadzonych w pojemnikach SM-60, SM-120, SM-240, SM-1100;minimum 2 pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych gromadzonych w pojemnikach (o pojemności: 120, 240, 1100, 1500, 2500 l) lub workach (o pojemności 120 l);minimum jeden pojazd przystosowany do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej obsługującego pojemniki: KP 5, KP 7, KP10. Warunek zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże posiadanie ww. pojazdów i przedstawi o nich informację wyszczególnioną


4 / 7

 

 

 

 

 

w ZAŁĄCZNIKU NR 12 DO SIWZ oraz złoży oświadczenie, że pojazdy te spełniają wymogi określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. (Dz. U. z 2013 r. Poz. 122)

 

b)   Posiada bazę magazynowo-transportową usytuowaną w odległości nie większej niż 60 km (jaką pokona

 

pojazd po najkrótszych drogach publicznych) od granicy Gminy Mieścisko na terenie do którego posiada tytuł prawny. Warunek zostanie spełniony jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o posiadaniu ww. bazy spełniającej wymogi określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. (Dz. U. z 2013 r. Poz. 122) Treść oświadczenia zawarta jest w ZAŁĄCZNIKU NR 12 DO SIWZ.

 

c)  Dysponuje lub będzie dysponować osobami posiadającymi uprawnienia do kierowania pojazdami przeznaczonymi do realizacji zamówienia. Wystarczające jest wykazanie trzech osób posiadających odpowiednią kategorię prawa jazdy, ZAŁĄCZNIK NR 11 DO SIWZ

 

d)   Wykonawca w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie wykonał usługi odpowiadające swym rodzajem

i zakresem przedmiotowi zamówienia, o wartości minimum 2 000 000 zł brutto. Informacje o wykonanych usługach należy zawrzeć na formularzu stanowiącym ZAŁĄCZNIK NR 10 DO SIWZ.

 

III.1.5)      Informacje o zamówieniach zastrzeżonych

 

III.2)        Warunki dotyczące zamówienia

 

III.2.1)      Informacje dotyczące określonego zawodu

 

III.2.2)      Warunki realizacji umowy:

 

1.Projekt umowy stanowi ZAŁĄCZNIK NR 3 do SIWZ.

 

2.Z Wykonawcą, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, zostanie zawarta umowa, o której mowa w ust. 1.

 

3.Zamawiający przewiduje możliwości wprowadzenia zmian do zawartej umowy, na podstawie art. 144 ustawy Pzp, w sposób i na warunkach szczegółowo opisanych we wzorze umowy.

 

III.2.3)      Informacje na temat pracowników odpowiedzialnych za wykonanie zamówienia

 

Obowiązek podania imion i nazwisk oraz kwalifikacji zawodowych pracowników wyznaczonych do wykonania zamówienia

 

Sekcja IV: Procedura

 

IV.1)       Opis

 

IV.1.1)     Rodzaj procedury

 

Procedura otwarta

 

Procedura przyspieszona

 

Uzasadnienie:

 

Pilna potrzeba udzielenia zamówienia i skrócenie terminu składania ofert wynika z konieczności zagwarantowania ciągłości odbioru i zagospodarowania odpadów z terenu gminy Mieścisko. Obecna umowa na odbiór odpadów wygasa 31 sierpnia bieżącego roku. Wcześniejsze ogłoszenie postępowania nie było możliwe. Podczas sesji Rady Gminy Mieścisko w dniu 21 kwietnia 2020 roku podjęto szereg uchwał dotyczących gospodarki śmieciowej. Podjęcie w/w uchwał konieczne było w celu dostosowania przepisów do znowelizowanej ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Wojewoda Wielkopolski wszczął dwa postępowania w sprawie zbadania czy zapisy uchwał nie przekraczają kompetencji rady gminy. Rozstrzygnięcia nadzorcze wpłynęły do tutejszego urzędu 20 i 25 maja br. W ich efekcie część zapisów została uchylona. Ustawowy termin 35-dniowy stanowi ryzyko dla skutecznego wyboru wykonawcy, podpisania umowy i rozpoczęcia świadczenia usługi w ramach tejże umowy przed 1.09.2020 roku.

IV.1.3) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów IV.1.4) Zmniejszenie liczby rozwiązań lub ofert podczas negocjacji lub dialogu


5 / 7

 

 

 

 

 

IV.1.6)     Informacje na temat aukcji elektronicznej

 

IV.1.8)     Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)

 

Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: nie

 

IV.2)       Informacje administracyjne

 

IV.2.1)     Poprzednia publikacja dotycząca przedmiotowego postępowania

 

IV.2.2)     Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału

 

Data: 31/07/2020

 

Czas lokalny: 10:00

 

IV.2.3)     Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatom

 

IV.2.4)     Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału:

 

Polski

 

IV.2.6)      Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą Okres w miesiącach: 2 (od ustalonej daty składania ofert)

IV.2.7)     Warunki otwarcia ofert

 

Data: 31/07/2020

 

Czas lokalny: 10:15

 

Miejsce:

 

Urząd Gminy Mieścisko, Plac Powstańców Wlkp 13, 62-290 Mieścisko, POLSKA, pokój nr 18 (Sala Sesyjna)

 

Informacje o osobach upoważnionych i procedurze otwarcia:

 

Otwarcie ofert jest jawne, następuje poprzez użycie aplikacji do szyfrowania ofert dostępnej na miniPortalui dokonywane jest poprzez odszyfrowanie i otwarcie ofert za pomocą klucza prywatnego. W przypadku utrzymującego się stanu epidemii, zagrożenia epidemicznego lub stanu klęski żywiołowej transmisja z otwarcia ofert będzie dostępna online na stronie https://www.hdsystem.pl/fms/video/index.php?st

 

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

 

VI.1)       Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia

 

Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie

 

VI.2)     Informacje na temat procesów elektronicznych

 

Akceptowane będą faktury elektroniczne

 

VI.3)       Informacje dodatkowe:

 

W postępowaniu Wykonawca zobowiązany będzie złożyć dokumenty:

 

a)  aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ustawy Pzp, stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca:

- nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 12-23 i ust. 5 pkt 1 - spełnia warunki udziału w postępowaniu, określone w art. 22 ust. 1b.

 

Oświadczenie składa się na formularzu Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówienia (JEDZ), sporządzonego zgodnie ze wzorem standardowego formularza określonego w rozporządzeniu wykonawczym Komisji Europejskiej (UE) 2016/7 z dnia 5 stycznia 2016r. (Dz. Urz. UE nr L 3 z 6.1.2016 str. 16), stanowiącym Załącznik nr 2 do SIWZ.

b)zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności waz z ewentualnymi odsetkami lub grzywną, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie


6 / 7

 

 

 

 

 

w całości wykonania decyzji właściwego organu (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców na wezwanie Zamawiającego muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich; w przypadku kiedy wykonawca polega na zdolnościach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, wykonawca na wezwanie zamawiającego składa przedmiotowe dokumenty w odniesieniu do tych podmiotów)

 

c)   b) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż

 

3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności waz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców na wezwanie Zamawiającego muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich; w przypadku kiedy wykonawca polega na zdolnościach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, wykonawca na wezwanie zamawiającego składa przedmiotowe dokumenty w odniesieniu do tych podmiotów);

 

d)  odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy

Szczegóły w rozdziale X SIWZ

 

VI.4)       Procedury odwoławcze

 

VI.4.1)     Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze

 

Oficjalna nazwa: Krajowa Izba Odwoławcza

 

Adres pocztowy: ul. Postępu 17a

 

Miejscowość: Warszawa

 

Kod pocztowy: 02-676

 

Państwo: Polska

 

E-mail: odwolania@uzp.gov.pl

 

Tel.: +48 224587801

 

Faks: +48 224587800

 

Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl

 

VI.4.2)     Organ odpowiedzialny za procedury mediacyjne

 

VI.4.3)     Składanie odwołań

 

Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań:


7 / 7

 

 

 

 

 

Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań:

 

1.  Środki ochrony prawnej przewidziane są w dziale VI ustawy.

 

2..   Środkami ochrony prawnej są odwołanie i skarga do sądu.

 

3.  Środki ochrony prawnej przysługują Wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy.

 

4.  Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o zamówieniu oraz SIWZ przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 154 pkt 5 ustawy Pzp.

5.  Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy.

 

6.  Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności Zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania.

 

7.   Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w formie pisemnej, w postaci papierowej albo w postaci elektronicznej, opatrzone odpowiednio własnoręcznym podpisem albo kwalifikowanym podpisem elektronicznym.

8.  Odwołujący przesyła kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się,iż Zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.

 

9.  Odwołanie w postępowaniu wnosi się w następujących terminach:

 

a) w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej albo w terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób.

 

b) odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu oraz wobec postanowień SIWZ wnosi się w terminie 10dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia SIWZ na stronie internetowej.

 

c) odwołanie wobec czynności innych niż określone pkt a) i b) wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.

10.  Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu.

11.  Skargę wnosi się do sądu okręgowego właściwego dla siedziby Zamawiającego.

 

12.   Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Krajowej Izby Odwoławczej, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi.Złożenie skargi w placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012r. Prawo pocztowe (t. j. Dz.U. z 2018 r. poz. 2188 ze zm.), jest równoznaczne z jej wniesieniem.

 

VI.4.4)     Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań

 

VI.5)       Data wysłania niniejszego ogłoszenia:

 

07/07/2020