Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Mieścisku

zatrudni osobę do wykonywania specjalistycznych usług opiekuńczych u dziecka

 

Charakter umowy:             umowa zlecenia

Okres umowy:                    od stycznia 2016r. do grudnia 2016r

Liczba godzin:                      10 godzin tygodniowo,

Miejsce wykonywania specjalistycznych usług: w miejscu zamieszkania dziecka tj.: Popowo Kościelne

 

1.       Wymagania niezbędne zgodnie z treścią Rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej

z dnia 22 września 2005r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych

(Dz. U. Nr 189, poz. 1598 z późn. zm. ):

a)       kwalifikacje do wykonywania zawodu:

pracownika socjalnego, psychologa, pedagoga, logopedy, terapeuty zajęciowego, pielęgniarki, asystenta osoby  niepełnosprawnej, opiekunki środowiskowej, specjalisty w zakresie rehabilitacji medycznej, fizjoterapeuty lub innego zawodu dającego wiedzę i umiejętności pozwalające świadczyć określone specjalistyczne usługi,

b)       półroczny staż w jednej z następujących jednostek:

szpitalu psychiatrycznym, jednostce organizacyjnej pomocy społecznej dla osób z zaburzeniami psychicznymi, placówce terapii lub placówce oświatowej, do której uczęszczają dzieci z zaburzeniami rozwoju lub upośledzeniem umysłowym, ośrodku terapeutyczno-edukacyjno-wychowawczym, zakładzie rehabilitacji, innej jednostce niż w/wym. świadczącej specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi,

c)       przeszkolenie i doświadczenie w zakresie:

-         umiejętności kształtowania motywacji do akceptowanych przez otoczenie zachowań,

-         kształtowania nawyków celowej aktywności,

-         prowadzenia treningu zachowań społecznych.

W uzasadnionych przypadkach specjalistyczne usługi mogą być świadczone przez osoby, które zdobywają lub podnoszą wymagane kwalifikacje zawodowe określone w pkt. 1a, posiadają co najmniej roczny staż pracy w jednostkach, o których mowa w pkt. 1b, i mają zapewnioną możliwość konsultacji z osobami świadczącymi specjalistyczne usługi, posiadającymi wymagane kwalifikacje.

 

2.       Zakres wykonywanych czynności:

a)       uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia, w tym zwłaszcza: kształtowanie umiejętności zaspokajania podstawowych  potrzeb życiowych i umiejętności społecznego funkcjonowania, motywowanie do aktywności, leczenia i rehabilitacji, prowadzenie treningów umiejętności samoobsługi i umiejętności społecznych oraz wspieranie, także w formie asystowania w codziennych czynnościach życiowych, w szczególności takich jak:

-         samoobsługa, zwłaszcza wykonywanie czynności gospodarczych i porządkowych, w tym umiejętności utrzymania i prowadzenia domu,

-         dbałość o higienę i wygląd,

-         utrzymywanie kontaktów z domownikami, rówieśnikami, w miejscu nauki i pracy oraz  ze społecznością lokalną,

-         wspólne organizowanie i spędzanie czasu wolnego,

-         korzystanie z usług różnych instytucji.

 

3.       Wymagane dokumenty:

-         Curriculum Vitae (CV ),

-         list motywacyjny,

-         dokumenty potwierdzające wymagane kwalifikacje i umiejętności.

Wymagane dokumenty należy składać osobiście w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Mieścisku, pokój nr 5 lub pocztą na adres:

Ośrodek Pomocy Społecznej

Plac Powstańców Wlkp. 13

62-290 Mieścisko

4.       Termin składania dokumentów: 31 grudnia 2015 r.

 

Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej

w Mieścisku

/-/ Grażyna Witucka

OPS.1110.2.2015

Mieścisko, dnia 22 grudnia 2015 r.